Aankomst Cartagena/Colombia - Reisverslag uit Cartagena, Colombia van Sylvia Nijhoff - WaarBenJij.nu Aankomst Cartagena/Colombia - Reisverslag uit Cartagena, Colombia van Sylvia Nijhoff - WaarBenJij.nu

Aankomst Cartagena/Colombia

Door: Sylvia

Blijf op de hoogte en volg Sylvia

01 December 2016 | Colombia, Cartagena

Hallo!!

Na een laatste dag in Sao Paulo was het alweer tijd te vertrekken. Ik had een laatste diner met Eduarda (waar ik zaterdag het etentje had), en ze gaf me als afscheidcadeau een typisch Braziliaans drankje mee. Aanlenglimonade, dus ik gebruik het nog steeds. Ik vond het erg jammer om te gaan, vooral omdat ik er zulke leuke en gezellige contacten had opgedaan. Ik hou erg van de openheid daar (ook meer open dan ik tot nu toe hier in Cartagena heb ervaren). Mijn vlucht vertrok 02.25 am. Een lastige tijd, maar moest er toch ong 2.5 uur van tevoren zijn en ook de rit naar de luchthaven duurde een uur. Ik had langer in Brazillie willen blijven en de aankomst in Cartagena was een schok in het begin. Een klap van hitte kwam me tegemoet toen ik uit het vliegtuig stapte. Verder was het hostel erg moeilijk te vinden en de taxichauffeur stapte toen maar uit om ff te bellen. De straten zijn genummerd ipv namen hier en ik schrok erg van de omgeving. Ik had Cartagena wat touristischer verwacht en aangezien bij de beschrijving op internet stond '15 min van het oude centrum en 10 van het strand lopend' had ik niet verwacht in een soort sloppenwijk te belanden. Het is idd niet ver van het strand en centrum, maar het strand is niet aantrekkelijk om te verblijven. Ik deed het toch even om te ontspannen, maar werd meteen door drie vrouwen besprongen om me te laten masseren, mijn haar te laten vlechten etc (niet gratis natuurlijk). Ze waren zonder antwoord af te wachten al begonnen, ik ben dus uiteindelijk maar weg gegaan en mn weg naar het oude centrum vervolgd. Ommuurd door een soort burgtachtige muur kwam ik in een prachtig stadje terecht. Kolloniaal en met de prachtigste kleuren. Een mix van Zuid Amerikaans, Carribisch en ook wat Mexicaans deed het op mij aan. Heel mooi. Ik merkte wel, meer dan in Rio en Sao Paulo, een soort opdringerigheid van mensen om aan me te verdienen. Veel kraampjes met de prachtigste spullen, maar bleef niet te lang kijken omdat er meteen iemand kwam om aan te prijzen. Ook werd aangeraden niet met een tas met waardevolle spullen rond te lopen, aangezien dat regelmatig wordt weggegrist. Ik heb dus een buideltasje onder mijn kleding en een gehaakte doorzichtige tas waar duidelijk zichtbaar geen waardevolle spullen in zitten (dus oninteressant te jatten). Ik merkte een dag nodig hebben te acclimatiseren, maar vandaag voelde ik me al meer op mijn gemak en voelde meer ruimte van alles te genieten. Ik heb een Nederlandse kamergenoot heel toevallig. Een jongen die tussen zijn bachelor en master in Zuid Amerika wil rondfietsen tot max. Juni. Hij wil in Argentinie eindigen en.zoveel mogelijk proberen bij mensen thuis te slapen, wild te kamperen etc. Erg boeiend, ik ben benieuwd hoe het hem zal bevallen. Leuke gesprekken gehad! We gaan morgen mss een 'free walking tour' in Cartagena doen. Ook vandaag heb ik wat rondgelopen en souvenirs gekocht, al was het gezien de temperatuur en benauwdheid meer slenteren. Ik was er ontzettend energieloos door, hoewel ik echt genoot van al het moois (hoewel ik nog steeds geschokt ben in wat voor puinhoop de mensen rond mijn hostel wonen, zelfs een soort open riool, of zo ziet het er iig uit). Voordat ik terug naar het hostel liep even in van de gaten van de muur rond de stad van de zee genoten (veel stelletjes gaan hier in zitten zag ik) en daarna terug geslenterd. Het begon wat te druppen en na een paar minuten barstte er een soort moezon los. Het was ongelooflijk, ik was doorweekt binnen.enkele minuten, en ook in 5 min stroomde er ong. 30 cm water door de straten, ondanks dat, en ondanks het vele vuil tussen het water kan ik me niet herinneren zo van regen te hebben genoten. Het was heerlijk verfrissend (moest me inhouden niet te huppelen). In het hostel wat leuke meiden uit Schotland gesproken die ongeveer 5 maanden hadden gereisd en nu op het eind van hun trip waren. Ze hadden hun baan opgezegd en willen hierna een soort outdoor sportlessen gaan geven in een eigen bedrijfje. Het hostel is trouwens een klein paradijsje. Grote binnentuin met hangmatten, barbequeplek, keukentje etc. Verder een kat, hond en papegaai (die zat te kwetteren van plezier tijdens de regenbui), erg kleurig geschilderd en een stroompje waar alle regen in werd opgevangen. Erg leuk. Ook de mensen die er werken en slapen zijn erg vriendelijk. Tot zover de eerste indrukken, veel liefs!!

  • 01 December 2016 - 11:42

    Rita:

    prachtig geschreven..:)))!!!

  • 01 December 2016 - 11:48

    Valerie:

    Wow Syl, inderdaad. Je moet schrijfster worden ;). Ik zie het gewoon helemaal voor me! Wat fijn dat je ook steeds leuke mensen tegenkomt en even Nederlands kon praten met je roommate.

    Veel plezier nog!

  • 01 December 2016 - 21:44

    Sylvia Nijhoff:

    Dankjewel :-)!! Vandaag met roommate rondgewandeld en hij is nog helemaal in cultureshock haha (van chaotische verkeer etc). daarna ff de eerste x in mn leven in de Carribische zee gezwommen lekker warm :-)! Veel liefs, kusjes

  • 01 December 2016 - 22:06

    Anke:

    Ohh syl ik voel de vrijheid langzamerhand steeds meer van de pagina's druipen! Lekker slenteren, genieten van uitzichten door lekker te gaan zitten en niets te doen behalve het in je op te nemen, leuke mensen ontmoeten die ook kunnen vertellen over wat ze hebben meegemaakt... Het is goed leven, het reizende leven hihi! Geniet maar met volle teugen! Kan me voorstellen dat je ook erg moe bent, zoveel indrukken en nieuwe situaties! Super gaaf xxxx

  • 01 December 2016 - 22:25

    Sylvia Nijhoff:

    Dankjewel :-)!! Geniet er idd heerlijk van :-)!! Het hostel is ook de perfecte siesta plek voor relaxen na t slenteren in de hitte (met gezelschap van papegaai en kat, hond (die elkaar voortdurend kopjes geven)) :-) thxx, hopelijk bij jullie ook alles goed:-)!!

  • 02 December 2016 - 14:13

    MAMA:

    Ha lieve Syl

    Wat een mooi hostel zeg en leuk, dat je er ook Nederlandse aanspraak hebt en fijne huisdieren...
    Je weet, dieren spreken overal en altijd dezelfde taal! Al met al even een rustpunt tussen al die veranderingen. Wat een aparte omgeving overigens. Lijkt me heerlijk om in die hangmat te liggen en
    na te genieten van al de kleurrijke indrukken...Liefst met de kat op schoot....
    Heel veel liefs

    mamsie

  • 03 December 2016 - 02:18

    Sylvia Nijhoff:

    Dankje mams!! Idd, het is hier heerlijk ontspannen tussen de beessies. Dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Colombia, Cartagena

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

18 December 2016

Laatste dagen

11 December 2016

La Ciudad Perdida

07 December 2016

Barranquilla, Santa Marta

04 December 2016

Bye Cartagena, hello Barranquilla

01 December 2016

Aankomst Cartagena/Colombia
Sylvia

naar Zuid Amerika

Actief sinds 16 Nov. 2016
Verslag gelezen: 203
Totaal aantal bezoekers 6456

Voorgaande reizen:

16 November 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: